Smått kul.

Jag har tänkt på en sak, undra om ni har
märkt det också.. Att t.ex, ni ser en turist.
Inte vilken turist som helst, utan en turist
som kommer från Kina.
Dom ska fota allting och det får gärna vara
en kines med på bilden som kramar det föremålet
som ska fotograferas.
Såg när jag var i stan idag, när jag fikade. Så hängde
det en svensk flagga lite längre bort, direkt när kinesen
fick syn på denna fula flagga så sprang den fram till den
och skrek åt sin kompis, kanske något i stilen "FOTA MIG
NÄR JAG HÅLLER I FLAGGAN!"
Kompisen blev väldigt ivrig och tog upp kameran, fotade och
skrattade. Men det var inte över där inte, nu skulle hon med
fotas. Hon sprang fram och ställde sig på exakt samma plats
som den förra.. och gjorde exakt samma sak, höll i flaggan.
Sen såg jag en som fotade stenar på marken, en som filmade
en gatumusikant, en som kramade om en staty, en som blev
fotad vid en fontän. Ja, you name it!

Har dock inget problem med detta, jag tycker det är kul. Gulligt
på något sätt. Keep going my friends.


Kommentarer
Postat av: when u least expect...

okejokej (:

ja mår kanon ^^

2010-07-28 @ 14:17:29
URL: http://sophielarssoon.blogg.se/
Postat av: Gustav

den svenska flaggan är icke ful utan den är underbar!! :D

2010-07-28 @ 14:35:46
Postat av: moa lindström

Svar: Har inte vi något i Sverige som heter yttrandesfrihet? Det betyder i allafall att man får

föra fram åsikter, utan att bli bestraffad (eller något?).

Det jag vill komma fram till är att man får tänka och skriva fritt, utan att cencurera eller bli

bestraffad.

Så om jag tycker att den svenska flaggan är ful, så får jag tycka det. Tack och lov att vi har

demokrati!

Den svenska flaggan är tråkig, färgerna är fula och den ser så "normal" ut. Det skulle inte

gjort något om det hade varit ett lite fräckare mönster på flaggan, så den står ut lite

från alla andra flaggor?

Vad är det dom är fint med den tycker du?

2010-07-29 @ 02:58:31
URL: http://mmoijsis.blogg.se/

kommentera detta inlägg:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0